No mitä sillä saa?

35% alennuksen Louis Vuittonilta ja 20 prossan alennus Burberryltä ja Nikeltä. Näin ainakin meille saapuvan mainosspämmin määrästä päätellen. No ei meiltä saa alennuskuponkoja alemyynteihin tai kivijalkakauppoihin, mutta muutama jäsen ollut sitä mieltä, ettemme ole aktiivisija toimijoita, koska"... en kyllä ole saanut ensimmäistäkään sähköpostia, kokouskutsua ym...." Aloin kaivelemaan koulutuksia, joita olemme järjestäneet joko yksin tai yhdessä ja pelkästää koulutuskalenteristamme löytyi 2010 alkaen kahdeksan koulutustamme eli ainakin kaksi koulutspäivää per vuosi tahtiin saaneet järjestettyä ja se on ihan hieno tahti. Koulutuksia ja seminaareja on pikaisesti muistellen ollut ainakin Espoossa, Keravalla, Tampereella, Luvialla, Turussa, Oulussa, Rovaniemellä ja Lahdessa. Monessa tapahtumassa mukana rahoituksessa on ollut Ely ja ehkä sen takia järjestämämme koulutukset on laitettu heidän piikkiinsä vaikka Yleensä yhteistyömme Elyn kanssa menee niin niin, että me suunnittelemme, organisoimme ja toteutamme ja Ely maksaa tilat, kahvit ja luennoijat. Järjestely toimii ja molemmat saavat mitä haluavat ja tarvitsevat.

Kaikki sisääntuleva raha käytetään tavalla tai toisella koulutusten järjestämiseen!

Hallituksen kokouspalkkiot ovat nolla euroa ja edes matkakuluja ei makseta. Toisin sanoen kaikki työ on ilmaista vapaaehtoistyötä jota teemme aatteen palosta vinkkariasian puolesta. Itse asiassa jopa hallitusten jäsenten aiheesta lehtiin kirjoittamien juttujen kirjoituspalkkiot ovat menneet yhdistykselle lahjoituksina tähän saakka. Koulutustemme huomaamattomuus on siis oma vikamma ja tästä viisastumeina(?) aiomme pitää vastedes enemmän meteliä itsestämme. Esimerkiksi tiedotteet tulevista koulutuksista on tarkoitus lähettää (Kirjastot.fi ammattikalenterin, tämän blogin ja facebook -sivumme lisäksi) myös henkilökohtaisesti jokaiselle jäsenelle sähköpostina.

"Olisin maksanut sen jäsenmaksun, mutta en ole saanut maksulomaketta."

Hmm, tähän saakka olemme lähettäneet laskut ja maksukehotukset sähköpostilla, jotta säästäisimme luontoa ja rahaa, mutta kai meidän täytyy ruveta lähettelemään jäsenmaksut ihan kotiin/kirjastoon saakka paperilaskuina. Vai mitä mieltä te olette? Riittääkö sähköpostiin tuleva lasku ja huomataanko se vai onko liian suuri riski, että työpaikan roskapostisuodatin deletoi viestin?

"En ole saanut mitään viestejä."

Olethan muistanut ilmoittaa muuttuneet yhteystietosi? Me emme saa muuttoilmoituksia eli, jos osoitteenne tai sähköpostinne muuttuu ja jätätte sen ilmoittamatta meille, niin aika varmasti yhteydenpito meidän suunnastamme lakkaa. Näin se vain menee eli, jos haluatte pysyä postitus- ja viestilistoillamme, niin ilmoittakaa meille mikäli yhteystietonne muuttuvat.

Kiitos

Suuri kiitos kaikille teille, jotka ovat maksaneet jäsenmaksumme ja siten tukeneet toimintaamme. Iso hali myös teille, jotka ovat osallistuneet tai aikovat osallistua koulutuksiimme. Seuraavan kerran koulutamme muuten syyskuun alussa Keravalla. Tästä tulee varmaan tarkempaa infoa kesän aikana (ja jäsenille henkilökohtainen kutsu sähköpostiin), joten seuraatkaapa sähköpostianne! Kiitos myös kaikille meitä tukeneille ja erityisesti Kirjastosäätiölle ja Elyille, jotka ovat mahdollistaneet aktiivisen ja laadukkaan koulutustoimintamme.

Anteeksi

Pahoittelemme niitä asioita, joissa olemme mielestämme epäonnistuneet tai alisuorittaneet. Laittakaa kritiikkiä ja mahdollisia kiitoksia koska tahansa sähköpostiimme ( kirjavinkkariyhdistys[a]gmail.com ).

Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille vinkkareille ja lastenkirjastoihmisille ympäri maan toivottelee markku-setä,pj :)