Enpä olisi ikinä uskonut olevani osa hallitusta, mutta nyt on sekin ihme elettävänä. Minä olen yksi Kirjavinkkariyhdistyksen uusista jäsenistä, keväällä 2013 kirjavinkkaripäivillä valituista sellaisista.

 

Kuka minä sitten olen?

Nimeni on Heini Strand ja nykyinen tittelini erikoiskirjastovirkailija. Työskentelen Oulun kaupunginkirjaston palveluksessa Karjasillan lähikirjastoon sijoittautuneena.

 

Mitä minä muka vinkkaan?

Olen tehnyt työni myötä paljon koululaisvinkkausta, eli lukenut ja suositellut kirjoja niin eka-, kolmas-, viides-, kuin seiskaluokkalaisille. Olen kirjoitellut myös Oulun kaupunginkirjaston nettisivuilta löytyvien Vinkkien kauno-, tieto-, sarjis- ja leffaosioita. Jälkimmäisessä tehtävässä olen päässyt toteuttamaan suurta intohimoani eli aikuisvinkkausta.

 

Mitä nyt?

Tällä nimenomaisella hetkellä olen lomalla, joka jatkuu ainakin vuoden 2014 toukokuun loppuun saakka. Odottelen tyttäreni kotiintuloa. Hän syntyi tähän maailmaan kuukauden etuajassa viime viikon maanantaina, mutta on ennenaikaisuudestaan johtuen joutunut olemaan sairaalassa erityistarkkailussa. Hän pääsee kotiin tänään! Odotan, että pääsen tutustumaan tuohon elämäni oudoimpaan ja ihmeellisimpään ihmiseen ja että yhteinen arkemme lähtee vihdoin rullaamaan

 

Mitä kenenkään kannattaisi lukea?

Kaikkea, mitä tahansa ja milloin tahansa. Ilmeisimpien lukemistojen (lehdet, kirjat) ohella suosittelen jokaista lukijaa yllättämään joskus itsensä ja tavaamaan vaikkapa pakkausmerkintöjä, käyttöohjeita tai kaupungin tiedotteita ja työmaakylttejä. Niistä löytää usein melkoisia helmiä.

 

Varsinaisen aiheenmukaisen vinkkilistan tuuttaan tänne myöhemmin.

 

Heini