Kuten Matin kirjoittamasta blogipostauksesta kävi ilmi, Kirjavinkkariyhdistys sai uuden hallituksen Pieksämäen koulutuspäivässä. Pitkäaikainen puheenjohtaja Markku-setä väistyi tällä kertaa sivuun hallituksesta ja uudeksi puheenjohtajaksi yhdistys valitsi allekirjoittaneen. Lisäksi hallituksessa jatkavat: Arja Palonen (Pori), Pia Rask-Jussila (Pieksämäki) sekä Paula Niemi (Järvenpää). Uusia kasvoja hallituksessa ovat: Katri Pesonen (Joensuu), Helena Perttilä (Vantaa) ja Matti Järvinen (Helsinki). Hallituksen rahastonhoitajana jatkaa Reetta Saine (Pirkkala). Suurkiitos pois jättäytyneille sekä lämmin tervetulotoivotus uusille hallituslaisille!

Mikä mies tämä uusi puheenjohtaja on?

Kuva viime syksyn lukuhaasteestaOlen Esko Nousiainen ja viime syksystä lähtien olen kuluttanut koulunpenkkiä Oulun yliopistossa. Ennen informaatiotutkimuksen opintojani olen ollut Rovaniemen kaupunginkirjaston palveluksessa, sekä kirjastovirkailijana että -avustajana, rapiat viisi vuotta. Viimeiset pari vuotta olen toiminut yhdistyksen tiedotusvastaavana ja nyt tartun pelottomasti minulle uskottuun vastuutehtävään.

Ensimmäisen kerran päädyin vinkkaamaan Rovaniemen ammattikoululle muutama vuosi sitten. Mielenjärkytystä aiheuttaneen kerran jälkeen huomasin, ettei vinkkaaminen niin kamalaa olekaan. Vinkkausurallani olen ”erikoistunut” 16-30 vuotiaisiin nuoriin aikuisiin. Erityisesti yritän tartuttaa lukuiloa vähän tai ei ollenkaan lukeviin nuoriin miehiin.

Tahdon toivottaa iloista vappua ja kauniita kevätpäiviä kaikille. Muistakaa lukea ja ennen kaikkea vinkata!

Esko Nousiainen
Kirjavinkkariyhdistyksen (uusi) puheenjohtaja