Tällä kertaa tie vie kohti Kärkölää, jossa minun pitäisi vinkata ensi viikon lopulla. Jotakin organisointikyvyistäni tai prioriteeteistani kertonee, että minulla ei ole tässä vaiheessa hajuakaan minkä niminen se koulu, jossa vinkkaan ensi viikon perjantaina. Tiedän mitä vinkkaan ja tiedän missä minun pitää olla perjantaiaamuna, jotta kyyti vie minut oikeaan paikkaan. Jos sherpaoppaani ei vie minua oikeaan osoitteeseen, niin sitten otetaan kännykkä esiin ja mobiilivinkataan!

Nämä listat editoituvat epäilemättä vielä ennen H-hetkeä, mutta laitan ne jakoon opettajille jo ennakkoon netin kautta, jotta he voivat halutessaan tulostaa listoja tarpeen mukaan. Ykkös-kakkosten vinkkauksen ajattelin aloittaa perinteisellä taikatempulla. Taikatemppuvinkkausta varten minulla on kaksi vaihtoehtoista vinkkausta. A) suunnitelmassa kerorn lapsille kuinka hekin voivat oppia tämän siistin tempun lukemalla tämän kirjan ja B) -plan on sitten että tuumaan että minun olisi kai pitänyt itse lukea tämä kirja ennen kuin yritän tehdä taikatemppua...

Mitä muuta on tarjolla? No aika perinteistä settiä. Pinossa olisi kymmenkunta vasta luettua uutuutta, mutta olen vielä kahden vaiheilla mitä niistä vedän tällä kertaa. Olenhan kahden viikon päästä uudestaan tulessa samassa koulussa.

1.-2. luokkalaisille

Berndt Sundsten: Nuoren taikurin kirja +  Fay Presto: Nuoren taikurin opas tai joku muu taikurinopas lapsille.
Sirpa Puskala: Laaduntarkkailija
Eoin Colfer: Legenda Pottu-Mäkisestä (+muut sarjan kirjat)
Tuula Kallioniemi: Reuhurinteen ala-aste -sarja (Tätä on kiva lukea ääneen:D)
Marit Nicolaysen: Väinö ja rotta sairaalassa + sarjan kirjat
Tuulia Aho: Maaginen iguaani (Opettajien sähläilyt ovat aina lasten mieleen;D)
Martin Widmark: Kahvilan arvoitus + sarjan osat(Kerrassaan mainio dekkarisarja lapsille)
Katse tietoon -sarja ja erityisesti se dinosaurukset osa. Dinosaurukset ovat aina varma valinta:-)
Mary Arrigan: Sukkapuikko-sulo: lännen nopein neuloja
Jukka Itkonen: Sorsa Norsun räätälinä
Karen Wallace: Nauravan haarniskan tapaus ja muita Serlokki Hurtan seikkailuja.
Helppolukuisiahan mainostan ihan sarjoinakin. Banaanit, Keltanokat, Vikkelät virtahevot, Wernerit, Tähtilukijat ja niin edelleen eli näistä voi ottaa esimerkkejä ykkösten kassiin.
Sinustako -sarja
Nick Arnold: Karmea totuus maailmankaikkeudesta
Philip Pullman: Minä olin rotta eli punaiset kengät
Roy Apps:Ukkini on vampyyri +muut sarjan osat
Martin Chatterton: Paha piski –sarja
Nicola Davies: Kakka+ Sitkeät otukset
Neal Layton: Mammuttikoulu ja Mammuttikoulu pulassa
Katariina Romppainen: Salainen sähkökitara + jatko-osat
Karo Hämäläinen: Samuli, Helsingin herra
Lesley Sims: Roomalaisen sotilaan käsikirja
Kalle Veirto: Henkka ja Kivimutka -sarja

markku-setä